Jaaroverzicht 2020 simplicate

Simplicate jaaroverzicht 2020: een jaar dat we niet snel zullen vergeten

Peter21583912642922
Peter Hager

Traditioneel kijken we elke maand december terug op het afgelopen jaar, en vooruit naar het komende jaar. 2020 is natuurlijk een jaar dat we niet snel zullen vergeten.

Corona leidde tot flinke uitdagingen

In het voorjaar werden we verrast door de eerste coronagolf. Het was flink spannend wat het effect zou zijn van alle maatregelen. Wij waren gewend om fysiek samen te werken en bij klanten op kantoor te komen. Nu moesten we dat ineens volledig online doen. Dankzij extra inspanning en flexibiliteit van de collega’s is dat nu goed gelukt en waren we goed voorbereid op de tweede golf.

Ook bij onze klanten zagen we een zoektocht naar het effect van de maatregelen op hun bedrijfsvoering. Uit onze eigen statistieken bleek dat we in de eerste golf een lichte daling in het aantal gebruikers hadden, wat erop duidt dat minder werknemers in dienst waren bij onze klanten.

De ondernemende geest kwam sterk naar voren

Al snel kwam de ondernemende geest sterker dan ooit naar voren. Zo gaf een bureau aan dat thuiswerken een positieve impact had op de productiviteit. Een ander zag meer kansen. Want wanneer je klanten kunt werven en bedienen tijdens videocalls in plaats van een persoonlijk bezoek, behoort expansie naar het buitenland ook ineens tot de mogelijkheiden. Je kunt dit gesprek terugkijken in de video waarin we met drie klanten spraken over de impact van corona op hun bedrijfsvoering.

Inmiddels zien we aan onze statistieken dat veel bedrijven grotendeels weer met hetzelfde aantal mensen werkt als in de periode voor corona.

Prijswinnende klanten

Gaaf was het ook om te zien dat vele klanten in de prijzen vielen. Bijvoorbeeld bij de FD Gazellen Award, Emerce 100, Fonk 100 Beste Bureaus van het Jaar en de Deloitte Technology Fast 50. De positieve sfeer rondom deze groei smaakte dit jaar extra goed! Simplicate behaalde zelf een plek in de top 20 van de Deloitte Fast 50. Daar zijn we enorm trots op.

Elke dag betere software voor al jouw collega’s

We zijn ons er heel erg van bewust dat deze successen niet vanzelfsprekend of gegeven zijn. Ons doel is om elke dag beter te worden en daarvoor moet alles kloppen. Ons productteam werkt keihard om de applicatie beter te maken.

Je ziet veel nieuwe functionaliteiten. Tegelijk steken wij ook veel energie in de ‘achterkant’ van de software. Hier zorgen we bijvoorbeeld dat de inmiddels tienduizenden gebruikers goed van de software gebruik kunnen maken. Ook kunnen we tegenwoordig bijna dagelijks geautomatiseerd nieuwe updates toevoegen aan de software.

Nieuwe offerte-editor en andere grote wijzigingen

Sinds het voorjaar van 2020 maak je gebruik van de volledig nieuwe offerte-editor. Hiermee maak je sneller en eenvoudiger offertes, precies volgens jouw huisstijl. Je verstuurt deze direct vanuit de software.

Daarnaast werken we nog steeds hard aan twee grote nieuwe functionaliteiten: de capaciteitsplanning en Business Intelligence (BI). Hiermee krijg je nog meer inzicht en overzicht in je organisatie. Plan je medewerkers in en ontdek hoeveel capaciteit je nog hebt voor nieuwe opdrachten. En krijg meer inzicht in de kritische succesfactoren van jouw organisatie met BI. Op dit moment is de basis van deze modules klaar. We zijn blij dat we deze nu in rap tempo uitbouwen en houden je op de hoogte zodra je dit zelf ook kunt proberen.

Veel grote en kleine verbeteringen aan de software

Naast deze grote wijzigingen hebben we ook honderden grote en kleine verbeteringen doorgevoerd. Enkele voorbeelden:

• Nieuwe en verbeterde integraties met onder andere Slack, Hubspot en Mailchimp Daarnaast realiseerden onze partners ook vele mooie nieuwe integraties. Bekijk hier alle integraties
  • Verbetering voor automatisch mappen maken van kostensoorten in de inkoopkoppelingen
  • Uitbreiding van notificaties waardoor je medewerkers eraan worden herinnerd om hun week in te dienen of om uren te schrijven
  • Eenvoudiger tarieven indexeren
  • Verbeterde kostenfunctionaliteit waarbij je zelf kosten kunt importeren
  • Een sterk verbeterde flow voor het crediteren van facturen
  • Collectief roosters kopiëren om zo gemakkelijk collectief de tarieven voor het nieuwe jaar door te voeren
  • Collectief uren- en kostensoorten toevoegen en verwijderen van diensten

Er komt snel nog meer aan

Naast bovenstaande verbeteringen legden we in 2020 de basis voor een groot aantal verbeteringen die op korte termijn beschikbaar zullen zijn. Hierbij kun je denken aan:

• Een compleet vernieuwde agenda en timesheet zodat je sneller en eenvoudiger uren kunt schrijven
  • De urenplanning wordt vernieuwd met veel (snelheids)verbeteringen
  • Een vernieuwde flow voor urencontrole waarbij je meer en beter inzicht hebt en je onder andere bijvoorbeeld collectief weken goed kunt keuren
  • De capaciteitsplanning wordt verder uitgebreid met veelgevraagde features zoals een dagweergave en herhalende taken en we gaan aan de slag met KPI’s die je beter inzicht geven
  • Nieuwe rapporten in Business Intelligence (BI). Onder andere over de waarde van geplande uren. Ook komt er een target op productiviteit per medewerker, zodat je inzicht krijgt in de waarde van afgelopen en geplande periodes in verhouding tot de doelstellingen

Samen met jou naar een beter 2021

Ondanks de uitdagende tijden gaan wij volle kracht vooruit. We realiseren ons als geen ander dat deze uitdagende tijden vragen om software die past in elke fase van jouw onderneming.

We zijn ontzettend dankbaar voor het harde werken van al onze collega’s en het vertrouwen van klanten die met ons deze reis maken.

Wij wensen jou en je collega’s ondanks alles fijne feestdagen en meer dan ooit een gezond 2021. Wij gaan keihard verder om er samen met jou een geslaagd jaar van te maken!

Peter Hager en Gerard Loode

Simplicate Alles in 1 Bedrijfssoftware
Ons team staat voor je klaar!
De meest complete en gebruiksvriendelijke bedrijfssoftware voor zakelijke dienstverleners.